Veel gestelde vragen
Wat doet een opticien?
De opticien stelt door middel van een oogmeting je oogsterkte vast en kan ook je oogdruk meten. Door gebruik te maken van een anamnese formulier kan hij analyseren of er externe factoren zijn die van invloed kunnen zijn op de gemeten sterkte / gezichtsvermogen.
Wat doet een Optometrist?
Een optometrist kan je ogen medisch onderzoeken en eventuele problemen tijdig signaleren. Een optometrist let, behalve je gezichtsscherpte, brilsterkte en meting van de oogdruk, ook op een aantal andere zaken, zoals je oogbewegingen pupilreacties, kleuren zien en je gezichtsveld.
Wat betekent een UV-filter op het glas?
Een UV-filter is iets anders dan een polarisatiefilter. Schade aan de ogen door teveel licht komt voornamelijk van de UV-straling in het zonlicht.
Declareren jullie voor mij bij mijn zorgverzekeraar?
Ja, voor bijna alle zorgverzekeringen kunnen wij declareren. Het bedrag wordt direct in mindering gebracht op de aankoop van je bril of lenzen.
Wat moet ik doen als ik niet kan wennen aan mijn glazen?
Je kunt je glazen tot 3 maanden na de aankoopdatum kosteloos omruilen. Kom altijd even langs voor een advies.
Wat doet een contactlensspecialist?
De contactlens specialist is de specialist als het gaat om het aanmeten / controleren van contactlenzen die het meest geschikt zijn voor jouw ogen. Door het meten van de sterkte en kromming van het oog maakt hij samen met jouw wensen de beste keuze voor je ogen.
Wat kost een oogmeting voor een bril?
Een oogmeting is kosteloos bij de aanschaf van een bril. Als je geen bril bij EyeCare aanschaft maar je wilt wél je ogen laten meten voor een bril en je wilt het recept van de oogmeting hebben, dan bedragen de kosten € 35,--.
Kan mijn sterkte ook als zonnebril gemaakt worden?
Ja, bijna alle sterktes verte, lees, multifocaal kunnen als zonnebril op sterkte worden geleverd. Wij hebben een uitgebreide collectie zonnebrillen om aan jouw wensen te voldoen.
Hoe kan ik een 3 jaar zeker abonnement stopzetten?
Je kunt dit melden in de winkel waar je je abonnement hebt aangeschaft of je stuurt een e-mail met je NAW-gegevens en je geboortedatum naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. waarin je aangeeft dat je je abonnement wilt beëindigen. Je ontvangt altijd een bevestiging.
Waarom is mijn leesbril te zwak geworden?
De oogsterkte voor het lezen wijzigt i.v.m. het verouderingsproces van de ogen. Hierdoor zal de leesbrilsterkte toenemen.
Wat kost een oogcontrole voor contactlenzen en hoe vaak moet ik dit laten doen?
Bij het gebruik van contactlenzen hoort een oogcontrole eens per halfjaar. Hiervoor ontvang je als je klant bent een oproep. Een oogcontrole kost €35,00. Als je een Lensline abonnement afsluit, dan is dit kosteloos.
Waarom kan ik niet zelf een afspraak maken bij een Oogarts ?
Voor een bezoek aan de oogarts is altijd een verwijsbrief van de huisarts of optometrist nodig.
Wat is het verschil tussen lenzenvloeistoffen van bijvoorbeeld de super/drogist met die van EyeCare?
De lenzenvloeistoffen van EyeCare zijn precies afgestemd op het soort lenzen wat je draagt. Deze houden je lenzen in een topconditie.
Waarom zeker elk jaar een oogmeting voor kinderen?
Bij kinderen die volop in de groei zitten kan de oogsterkte snel veranderen. Het oog kan verder vervormen waardoor de sterkte snel kan toenemen.
Wat is het verschil tussen dag- en maandlenzen?
Bij daglenzen hoef je geen vloeistof aan te schaffen, deze zit al in de speciale verpakking. Je draagt de lenzen voor een dag en je gooit ze aan het einde van de dag weg.
Waarom is een zonnebril voor kinderen belangrijk?
Op jonge leeftijd is de pupilopening groter dan op latere leeftijd. Hierdoor komt er meer schadelijk UV licht direct in het oog. Daarom adviseren wij al op jonge leeftijd een goede zonnebril te dragen.
Kan ik ook voor één of twee maanden lenzen bestellen?
Ja dit is mogelijk. Daglenzen zijn per maand en vaak ook per 3 maandverpakking leverbaar.
Hoe kan ik het beste mijn bril schoonmaken?
Verwijder eerst stof of ander grof vuil met water of door blazen. Hierdoor worden krasjes op het glas voorkomen. Gebruik vervolgens een speciaal brillendoekje. Vet en vocht worden op die manier verwijderd.
Wat kan ik doen tegen droge ogen?
EyeCare Brilservice verkoopt producten om droge ogen tegen te gaan. In de winkel kan men dit controleren en je adviseren.
Mijn bril glijdt steeds van mijn neus, wat kan ik hieraan doen?
Stap binnen bij EyeCare Brilservice en wij stellen je bril perfect af. Dat doen we kosteloos.
Welke lens kan ik het beste gebruiken?
Tijdens een uitgebreide oogmeting door onze contactlensspecialist wordt duidelijk welke lens + vloeistof voor jou geschikt is.
Hoe berg ik mijn bril het beste op?
Bij de aankoop van je bril ontvang je een mooie brillenkoker of hoesje. Hierin kun je je bril het beste opbergen. Is dit niet voorhanden, leg je bril dan nooit op de glazen. Laat je bril zomers niet in een warme auto liggen, dit kan vervorming van glazen of montuur geven.
Moet ik mijn lenzen in hebben bij een contactlenscontrole?
Ja, je moet je lenzen minimaal een aantal uren vóór de controle in hebben om de reactie van je oog op de lenzen te kunnen peilen.
Wat zijn polariserende glazen?
Polariserende glazen nemen vervelende schitteringen weg, zoals bijvoorbeeld reflecterend zonlicht op het water op de weg of op de sneeuw. Dit geeft rust aan je ogen.
Hoe kan ik mijn Lensline abonnement stopzetten?
Je kunt dit melden in de winkel waar je je abonnement hebt aangeschaft